Witaminy i minerały na wypadanie włosów

Witaminy i minerały na wypadanie włosów

Witaminy i minerały to jedna z najważniejszych kwestii, jeżeli chcemy cieszyć się pięknymi, gęstymi i zdrowo wyglądającymi włosami. Jednak witamina witaminie nierówna, a niektóre z nich mogą nawet zaostrzyć problem wypadania włosów.

Dlatego przychodzimy do was z pomocą, przedstawiając listę najwartościowszych witamin i minerałów na wypadanie włosów.

Witaminy i minerały na wypadanie włosów

  • Witamina A
Witamina A jest znana także pod nazwą retinolu. Wykazuje ona skuteczne działanie nie tylko na włosy, gdzie przyczynia się do łagodzenia podrażnień skalpu, przez co możemy zapomnieć o łupieżu oraz o innych problemach związanych z wypadaniem włosów, ale także jest niezastąpiona w pielęgnacji cery. Wygładza zmarszczki oraz usuwa przebarwienia. Witaminy A powinniśmy szukać przede wszystkim w cytrusach.  
  • Witaminy z grupy B
Witaminy z grupy B wspomagają prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Szybko dostrzeżemy, że możemy cierpieć na jej niedobór, kiedy pojawi się u nas zmęczenie, uczucie słabości, blada skóra i problemy z wypadaniem włosów. Witaminy z grupy B możemy znaleźć m.in. w awokado, ugotowanych jajkach, łososiu czy szpinaku.
  • Witamina C
Witamina C jest znana na całym świecie jako remedium przeciwko zmarszczkom i przebarwieniom, jednak jej właściwości mają także korzystny wpływ na stan naszych włosów. Witamina C jest bogata w antyoksydanty, ponadto przyczynia się do produkcji białek keratynowych, przez co włosy rosną wyraźnie grubsze i bardziej odporne na uszkodzenia. Fasola, czerwone mięso, szpinak i ryby zawierają wysoką dawkę witaminy C.
  • Witamina E
Witamina E poprawia krążenie skóry głowy, a nałożona na końce zabezpiecza je przed rozdwajaniem. Ponadto  dzięki tej witaminie, nasze włosy zyskają olśniewający blask. Możemy ją znaleźć w takich produktach jak: szpinak, awokado, orzechy, nasiona słonecznika czy brokuły.
  • Żelazo
Żelazo nie tylko zapobiega anemii, ale także wypadaniu włosów, ponieważ wspomaga ono pracę enzymów, odpowiedzialnych za prawidłową budowę struktury włosa. O tym, że w naszym organizmie brakuje żelaza mogą świadczyć zimne stopy i dłonie, blada skóra, uczucie zmęczenia czy kruche paznokcie. Żelaza powinniśmy szukać w brokułach, wątróbce, wołowinie, soczewicy i ostrygach.
  • Witamina D
Śledzie, tuńczyk i pomarańcze są bogate w witaminę D, która przyczynia się do do prawidłowego wzrostu włosów. O niedoborach witaminy D mogą świadczyć trudności przy wchodzeniu po schodach, czy ból i uczucie nadwrażliwości, spowodowane ubytkami w kościach, a także problemy z wypadaniem włosów.
  • Potas
Potas jest odpowiedzialny za utrzymywanie prawidłowego ciśnienia krwi, ponadto dzięki niemu nasze włosy są nawilżone i bardziej sprężyste. Potas zapobiega także występowaniu łupieżu.  Wysoką zawartość potasu zawierają m.in. banany, pieczarki, łosoś, szpinak czy buraki. Jeżeli czujemy się zawsze zmęczeni, mamy problemy z wysokim ciśnieniem i często zdarza nam się zemdleć, może to świadczyć o niedoborach potasu w naszym organizmie.
  • Cynk
Cynk jest nie tylko skuteczny w leczeniu takich chorób jak egzema czy anemia, ale także poprawia wygląd skóry i włosów. Cynk jest niezbędny do prawidłowego wzrostu włosa, dlatego gdy w naszym organizmie zabraknie tego ważnego pierwiastka, poznamy to po wypadaniu włosów. Wysoką zawartość cynku znajdziemy w jajkach, wątróbce, nasionach dyni lub jagnięcinie.

Aby dostarczyć tych wszystkich witamin i minerałów w pożywieniu, nasza dieta musiałaby być niezwykle urozmaicona. Jednak nie powinniśmy się tym zniechęcać, ponieważ zdrowe odżywianie i nasz kompleks witamin Vitasoft, dostarczą Ci wszystkich niezbędnych witamin i minerałów, aby Twoje włosy rosły gęste i zdrowe.

 

« wróć do bloga

Blog

Jakie wyróżniamy rodzaje łupieżu?

Domowe sposoby na trądzik

Noworodek i jego właściwa pielęgnacja

Babka lancetowata