Wpływ stresu na skórę

8 sposobów jak zniwelować

negatywny wpływ stresu na naszą skórę

Wyeliminowanie stresu ze swojej codzienności graniczy z niemożliwym. Tempo życia na to nie pozwala. Stres natomiast wywołuje szereg uciążliwych problemów zdrowotnych. Jego bezpośrednie zauważalne skutki przejawiają się zwłaszcza w postaci pogorszenia kondycji cery i włosów. Istnieją  skuteczne sposoby, które łagodzą negatywne skutki stresu na skórę. Przygotowaliśmy dla ciebie 8 sprawdzonych sposobów. Spróbuj do swojego życia wdrożyć przynajmniej niektóre rady, które proponujemy poniżej:

Nie zaniedbuj swojej skóry: 

Zadbaj o skórę nawet jeśli jesteś zmęczony lub zapracowany. Docenisz efekty regularnej i starannej pielęgnacji skóry całego ciała, zwłaszcza w starszym wieku. Właściwa pielęgnacja składa się z kilku kroków, przy czym musimy uwzględnić typ cery i aktualny stan naszej skóry. Jeśli cierpisz na dolegliwości skórne, bądź ostrożny w wyborze kosmetyków. Kupuj produkty o bezpiecznej i skutecznej recepturze.

Ćwicz regularnie:

Regularna aktywność fizyczna oddziałuje pozytywnie na twoją skórę i organizm w całości. Nieustannie podkreślane korzyści płynące z regularnego uprawiania sportu to nie wymysł. Ruch wzmacnia odporność, poprawia wydajność pracy a ponadto naszą pamięć i kreatywne myślenie. Niewątpliwą zaletą uprawiania sportu jest też łagodzenie skutków stresu. Ćwiczenia są zdrowe zarówno dla ciała, jak i umysłu a przy tym pozwalają poprawić wygląd sylwetki.

Czas jest również dla ciebie:

Masz jedynie 10 minut? Wygospodaruj je tylko dla siebie. Weź relaksującą kąpiel, ciepły prysznic lub przeczytaj książkę. Idź na spacer lub przejdź się wokół domu czy biura. Musisz myśleć również o sobie i swoich potrzebach. Nie pozbawiaj się chwil tylko dla siebie.

Joga, oddychanie...

Słyszałeś o praktycznych technikach prewencyjnego zarządzania stresem? Jest to na przykład dobre zarządzanie czasem. Za złą organizację pracy nierzadko winni jesteśmy sami sobie. Kiedy stres już nas jednak dopadnie, uratować nas może głębokie oddychanie. Głęboki wdech i wydech podczas dnia doskonale uspokajają. Pracy z oddechem uczy joga i medytacja, które doskonale pomagają w rozładowaniu codziennego stresu. Praktyka jogi ponadto poprawia elastyczność skóry i wpływa pozytwnie na jej kondycję.

Sen

Wystarczająca ilość snu. Siedem do ośmiu godzin na dobę to optymalna długość snu dla zachowania dobrej kondycji psychicznej i fizycznej. Nie wystarczy jednak wystarczająca ilość snu, ale to przede wszystkim dobra jakość snu zapewni odpoczynek twojemu ciału i umysłowi. Porządny sen zapewni ci pozwala na prawidłowe funkcjonowanie organizmu i przedłuża życie.  

Powiedz „nie”:

Niezwykle cenna jest sztuka stawiania granic i trzymania się ich. Umiejętność powiedzenia „nie” odgrywa kluczową rolę w ograniczaniu stresu. Na pewno nie dasz się wpędzić w poczucie winy lub szantaż emocjonalny. Powiedzenie „nie” może przyjść łatwiej, jeśli wcześniej się przygotujemy. Zastanów się nad oczekiwanym przebiegiem nieprzyjemnej rozmowy, przemyśl sobie możliwe scenariusze, aby sytuacja cię nie zaskoczyła. Dokładnie zastanów się nad odpowiedzią i poproś o czas do namysłu, jeśli go potrzebujesz.

Porozmawiaj z kimś:

Długa, szczera rozmowa odpręży i doda ci energii. Szukaj wsparcia u swoich bliskich lub udaj się do profesjonalnego terapeuty. Bardziej naturalna będzie dla ciebie komunikacja z bliską osobą, zdecydowanie się na terapeutę wymaga więcej odwagi, jego pomoc jednak na pewno wielokrotnie docenisz. Jego zdanie będzie obiektywne, gdyż na twoje problemy spojrzy z odpowiednim dystansem. Ponadto będzie uważnie słuchać i służyć kompetentną radą.

Zdrowe odżywianie:

Nieodłączną częścią antystresowych reguł jest bezwątpienia dieta. Zapomnij o stoiskach z fast foodami, alkoholu lub daniach gotowych. Popraw dzień sobie i swojemu organizmowi wielką dawką warzyw lub owoców. Nie zapominaj o produktach pełnoziarnistych, roślinach strączkowych, chudym mięsie lub rybach. Zdrowe jedzenie wzmocni nie tylko twoje zdrowie fizyczne, poprawi wygląd skóry, jak i nastrój.   Gdy następny raz znajdziesz się w  stresującej sytuacji myśl o tym, jakie skutki może przynieść. Nie podlegaj mu i ułatw sobie życie konsekwentnym przestrzeganiem antystresowych reguł.

 

« wróć do bloga

Blog

Łuszczyca na powiekach

Poznajcie 3 wyjątkowe składniki w linii Psorioderm

Mocznik - lekarstwo dla suchej i wrażliwej skóry

Jak oczyszczać delikatną skórę wrażliwej cery?