Wpływ stresu na skórę

8 sposobów jak zmniejszyć negatywny wpływ stresu na naszą skórę:

Ze względu na tempo życia, całkowite wyeliminowanie stresu z naszego życia graniczy z cudem. Stres natomiast wywołuje szereg uciążliwych problemów zdrowotnych. Jego bezpośrednio zauważalne skutki, przejawiają się zwłaszcza w postaci pogorszenia kondycji cery i włosów. Istnieją jednak pewne sposoby, które skutecznie złagodzą  jego negatywne konsekwencje. Spróbuj wdrożyć do swojego życia przynajmniej niektóre rady, które przedstawiamy poniżej, a szybko zobaczysz znaczną poprawę, nie tylko w wyglądzie cery ale i w ogólnym samopoczuciu.

8 skutecznych sposobów na stres:

Nie zaniedbuj swojej skóry 

Pamiętaj o odpowiedniej pielęgnacji ciała, nawet jeśli jesteś zmęczony lub zapracowany. Efekty regularnej i starannej pielęgnacji, docenisz zwłaszcza w późniejszym wieku. Właściwa pielęgnacja składa się z kilku kroków, przy czym musimy uwzględnić typ cery i aktualny stan naszej skóry. Jeśli cierpisz na dolegliwości skórne, bądź ostrożny w wyborze kosmetyków. Kupuj tylko produkty o bezpiecznej i skutecznej recepturze

Ćwicz regularnie

Regularna aktywność fizyczna oddziałuje pozytywnie nie tylko na skórę, ale również na cały organizm. Dlatego nieustannie podkreślane korzyści, płynące z regularnego uprawiania sportu to nie wymysł. Ruch wzmacnia odporność, poprawia wydajność pracy, a ponadto wpływa korzystnie na naszą pamięć i kreatywne myślenie. Niewątpliwą zaletą uprawiania sportu jest też łagodzenie skutków stresu. Ćwiczenia są zdrowe zarówno dla ciała jak i umysłu, a przy tym pozwalają poprawić wygląd sylwetki.

Miej czas tylko dla siebie 

Masz jedynie 10 minut? Wygospodaruj je tylko dla siebie. Weź relaksującą kąpiel, ciepły prysznic lub przeczytaj książkę. Idź na spacer lub przejdź się wokół domu czy biura. Musisz myśleć również o sobie i swoich potrzebach. Nie pozbawiaj się chwil tylko dla siebie.

Joga, oddychanie...

Czy słyszałeś o praktycznych technikach prewencyjnego zarządzania stresem? Jest to na przykład dobre zarządzanie czasem. Za złą organizację pracy, nierzadko jesteśmy sami sobie winni. Kiedy jednak stres już nas dopadnie, uratować nas może głębokie oddychanie. Głęboki wdech i wydech podczas dnia doskonale uspokajają. Pracy z oddechem uczy joga i medytacja, które doskonale pomagają w rozładowaniu codziennego stresu. Praktyka jogi ponadto poprawia elastyczność skóry i wpływa pozytywnie na jej kondycję.

Sen

Wystarczająca ilość snu. Siedem do ośmiu godzin na dobę to optymalna długość snu dla zachowania dobrej kondycji psychicznej i fizycznej. To jednak nie wystarczy, aby zapewnić Twojemu ciału i umysłowi odpoczynek. Przede wszystkim należy zadbać o jego jakość. Porządny sen zapewni Ci prawidłowe funkcjonowanie organizmu.  

Naucz się mówić ,,nie’’

Niezwykle cenną umiejętnością jest sztuka stawiania granic i trzymania się ich. Umiejętność powiedzenia „nie” odgrywa kluczową rolę w ograniczaniu stresu. Dzięki temu na pewno nie dasz się wpędzić w poczucie winy lub szantaż emocjonalny. Powiedzenie „nie” może przyjść łatwiej, jeśli wcześniej się do tego przygotujemy. Zastanów się nad oczekiwanym przebiegiem nieprzyjemnej rozmowy, przemyśl sobie możliwe scenariusze, aby sytuacja cię nie zaskoczyła. Dokładnie zastanów się nad odpowiedzią i poproś o czas do namysłu, jeśli go potrzebujesz.

Porozmawiaj z kimś

Długa, szczera rozmowa odpręży i doda Ci energii. Szukaj wsparcia u swoich bliskich lub udaj się do profesjonalnego terapeuty. Czasami może się wydawać, że bardziej naturalna będzie dla Ciebie komunikacja z bliską osobą, jednak jeżeli zdecydujesz się udać do specjalisty, na pewno docenisz jego pomoc. Ponieważ jego zdanie będzie obiektywne, gdyż na Twoje problemy spojrzy z odpowiednim dystansem. Ponadto będzie uważnie słuchać i posłuży Ci fachową radą.

Zdrowe odżywianie

Nieodłączną częścią redukcji negatywnych skutków stresu jest bez wątpienia odpowiednia dieta. Zapomnij o stoiskach z fast foodami, alkoholu lub gotowych daniach. Podaruj swojemu organizmowi dużą dawkę owoców i warzyw. Nie zapominaj też o produktach pełnoziarnistych, roślinach strączkowych, chudym mięsie i rybach. Zdrowe jedzenie wzmocni nie tylko twoje zdrowie fizyczne, ale poprawi także wygląd skóry, jak i nastrój.   Gdy następnym raz znajdziesz się w  stresującej sytuacji, pomyśl o tym, jakie skutki może on spowodować. Nie podlegaj mu i ułatw sobie życie, konsekwentnym przestrzeganiem antystresowych reguł!

 

« wróć do bloga

Blog

Właściwości i zastosowanie oleju kokosowego

Nagietek lekarski